معماری چند لایه
تاریخ : یک شنبه 7 دی 1399
نویسنده : میلاد اصغریان

معماری چند لایه

معماری چندلایه ی نرم افزار امروزه یکی از محبوب ترین الگو های معماری است. این معماری، پیچیدگی درحال افزایش اپلیکیشن های مدرن را مدیریت می کند و همچنین باعث می شود که کار سریع تر انجام شود.

یک معماری چند لایه نرم افزار از لایه های مختلفی به وجود آمده است که هر کدام از آنها در واقع یک سرویس جداگانه است و عملیات خاص خود را انجام می دهد. از آنجایی که هر لایه در معماری چند لایه به صورت جداگانه کار می کند، ایجاد تغییرات در هر لایه ساده تر است نسبت به زمانی که می خواهید تغییراتی را در کل معماری به وجود آورید، دلیل این اتفاق آن است که شما منطق برنامه را به چند قسمت کوچکتر تبدیل می کنید که هر یک از این قسمت ها به صورت جداگانه بر روی سرور اجرا می شوند و همین موضوع باعث می شود که شما به صورت جدا هر بخش را رسیدگی کنید و در پایان تمامی این بخش ها را به یکدیگر متصل کنید و بتوانید از اپلیکیشن خود به صورت کامل استفاده کنید.

عمدتا برای ذخیره سازی و بازیابی داده های اپلیکیشن درنظر گرفته می شود. داده های اپلیکیشن معمولا در یک پایگاه داده، فایل سرور یا هر دستگاه یا رسانه ی دیگری که از منطق دسترسی داده پشتیبانی می کند و گام های موردنیاز برای اطمینان از اینکه داده بدون هیچگونه دسترسی به محل ذخیره سازی و مکانیزم بازیابی نمایش داده می شود، ذخیره می شود. این کار توسط لایه ی داده با ارائه یک API به لایه ی اپلیکیشن انجام می شود. تهیه ی این API اطمینان از وضوح کامل عملیات داده که در این لایه بدون تغییری در لایه اپلیکیشن انجام می شود، را می دهد. برای مثال بروزرسانی یا ارتقاء سیستم در این لایه لایه ی اپلیکیشن را در این معماری تغییر نمیدهد.




|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید